Zespół składający się z byłych inżynierów rakietowych SpaceX zamierza zbudować pierwsze komercyjne elektryczne motorówki.
Kalifornijska firma Arc Boat poinformowała, że zebrała 4,25 mln dolarów w ramach finansowania zalążkowego, w celu zbudowania 475-konnej elektrycznej motorówki. Firma poinformowała, że pierwszy model łodzi Arc One będzie dostępny w sprzedaży do końca tego roku.
Jak podaje Arc Boat, model 24-stopowej łodzi ma osiągać prędkość maksymalną ok 64 km na godzinę, a jej bateria o pojemności 200 kWh powinna wytrzymać od trzech do pięciu godzin pomiędzy ładowaniami. Łódź można zarezerwować, składając w pełni zwrotny depozyt w wysokości 1000 dolarów.
Dyrektor generalny firmy Arc Boat, Mitch Lee, podkreślił, że pomysł budowy łodzi elektrycznej powstał z uwagi na szkodliwy wpływ, jaki na środowisko wywierają łodzie napędzane benzyną lub olejem napędowym. Dyrektor poinformował o tym, że technologia użyta w elektrycznych motorówkach może być stosowana w większych jednostkach pływających, a w przyszłości energia elektryczna może być wykorzystywana przy zasilaniu promów.
,,Zaczęliśmy w lutym bez zespołu, bez pieniędzy i bez magazynu. Do grudnia zamierzamy sprzedawać Arc One i agresywnie zatrudniamy, ponieważ chcemy przyspieszyć produkcję łodzi elektrycznych w całej gamie jednostek” – tłumaczy Lee.
Lee swoje przedsiębiorstwo założył wraz z Ryanem Cookiem. Cook jest dyrektorem ds. technologii firmy, a wcześniej siedem lat pracował dla firmy rakietowej Elona Muska, SpaceX, jako inżynier. Innym współpracownikiem Lee jest Kevin Wollscheid, główny inżynier ds. produkcji w Arc Boat, który wcześniej przez sześć lat również pracował w SpaceX oraz Audrey Gaither, inżynier mechanik w Arc Boat i Robert Binkowski, inżynier pojazdów w Arc Boat- także byli pracownicy SpaceX.
Obecnie konkurencją dla Arc Boat jest firma XShore, która sprzedaż łodzi rozpoczęła w marcu tego roku za 329 tys. dolarów.
Arc Boat dołączyła do wyścigu przedsiębiorstw spieszących się do uzyskania miana pierwszego które rozpocznie produkcję łodzi motorowych z napędem elektrycznych na dużą skalę. Monaco Yacht Club zorganizował konkurs na prototyp łodzi elektrycznych, w celu ,,zainicjowania nowych wizji i promowania wszystkich pozytywnych podejść do dostosowania żeglarstwa do globalnych celów redukcji emisji dwutlenku węgla.”
Źródło: www.theguardian.com